Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 19 mars 2012

Veckans Citat: David Lee Roth, Van Halen

Van Halen är aktuella med en ny platta igen. Overkligt nog. Albumet "A Different Kind Of Truth" har ändå fått hygglig kritik, även om det väl inte kan mäta sig med debuten. Antar jag. Jag har inte hört den nya plattan än, men jag kan liksom inte tänka mig att de ska överträffa sina fornstora dagar... Van Halen och "Jump" är förresten just nu äldsta killens favorit. Vi åkte bil igår, jag och han, och skulle hämta söndagspizzan när den kom på radio.
"Pappa, det är här är min favorit. Det är bebisarna som spelar".
Klockrent.
Han har 1) börjat svara på min jävulska plan för musikalisk uppfostran, samt 2) noterat att omslaget på bandets "1984" mycket riktigt innehåller en bild på en bebis.
Bra så, och då kan vi väl låta David Lee Roth hålla låda i Veckans Citat?
Exakt.

"Jag har alltid velat irritera och störa folk i största allmänhet.
Och utgöra ett hot för kvinnor.
Och det här är ett av få yrken där du inte bara får göra det, utan till och med uppmuntras."

David Lee Roth, Van Halen

Ehh... ja... kolla på bilden bara, först. Tigerpyjamas. Ruggigt tajt sån.
Det där med att vara ett hot för kvinnor vete fan, men jag kan första störmomentet när jag kollar på bilden. Dessutom ska jag erkänna en sak...
Jag hade långkalsonger som såg ut nästan sådär när jag var kanske 10-11 bast.
Mamma hade sytt dem av något avlagt tyg.
Det var ju så det var i periferin av Skellefte på den tiden. Funktion var liksom viktigare än snygghetsfaktorn, speciellt på att plagg man hade under.
Kanske var det fel av mig dock.
Med tanke på Lee Roths popularitet kanske jag tänkte hel fel.
Borde nog kört byxless, och låtit dessa långkalsonger skina. Då kanske man varit poppis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar