Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 5 mars 2012

Veckans Citat: Lemmy, Motörhead

Veckans Citat. En uppskattad serie om jag förstår det rätt på era kommentarer och mejl.

Och mest av allt uppskattas (förstås) de underbara visdomsord som herren på bilden delar med sig av.

Lemmy i Motörhead är en vandrande one-liner, och det finns sjukt mycket roliga uttalanden av den mannen. Idag är det dags för ett till, på temat självinsikt.

Varför just självinsikt?

Jo, det är en del i undertecknads upptäckter yrkesmässigt det senaste året.

Jag provade annat, men till slut kom jag på det. Vilken form av djur jag egentligen är. Vad jag egentligen trivs med i min yrkesroll. En säljare.

En som lever på svadan.

En som lever på förmågan att förstå ett behov - mer eller mindre tydligt uttryckt - och hur det behovet ska kunna mötas.

En som tjänar sin brödföda öga mot öga och öra mot öra med kunder.

Inte en som ska utveckla processer på makronivå, en bit från "fronten" av kunder.

Självinsikt.

Jaja, fuck it - låt oss höra kolla vad han säger nu. Lemmy.


"När det gäller Motörhead är det enkelt.

Du tycker inte att vi är "rätt bra".

Antingen blir du hängiven direkt, eller så springer du skrikande från rummet"


Lemmy Kilmister, Motörhead


Vet ni vad det konstiga är?

Jag tycker ju just att Motörhead är.. ja... rätt bra.

Är det något fel på mig?

3 kommentarer:

  1. Underbart citat och med den tanken som du avsluta med så får jag väl svara: "Ja?!"

    SvaraRadera
  2. Instämmer i Grimgoths uttalande!

    Ditt "rätt bra" är nog bara ett uttryck av garderobshängivenhet och det är så att du inte insett vad du är ännu och därmed redo att komma ut som sann hängiven. :-)

    SvaraRadera
  3. Håller helt med Chiefen, Motörhead är rätt bra.
    Varken mer eller mindre;)

    SvaraRadera