Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 19 april 2012

Value for money!

Kolla in paketet som hamnade hemma i lådan igår!
Deluxeversionerna av Dios första tre plattor.
Feta.
Snygga.
Laddade med extramaterial och slipat ljud.
Och det bästa av allt - tack vare Jarno och hans tips så kunde jag köpa dem enormt prisvärt!
Amazon i UK levererade alla tre plattorna, fraktfritt, på en vecka för drygt 300 bagis. Det är vad jag kallar value for money!

Så... vad får man då?
Låt se. Jag har inte hunnit med att lyssna på någon av dem, men det är klart att det står högt på listan. Tills vidare får vi nöja oss med lite bilder på innehållet:


...först ut i raden är plattan "Holy Diver". Där får man "Evil Eyes" (som var b-sida till titelspåret när den släptes som singel, och som ju återfinns på efterföljande "Last In Line"), samt lite annat godis i form av livematerial. Kul namn på spelningen, "King Biscuit Flower Hour"?
Flummigt... och roligt. Har inte hört någon av dessa livetagningar.
Det gäller även på nedanstående skivas extramaterial.
"Last In Line" behöver dock inget extramaterial. Det är, som bekant, en av världens fem bästa skivor någonsin!






Sämst i paketet är ju förstås "Sacred Heart", även om jag har en alldeles egen och speciell relation till den skivan (läs mer här). Det har man fattat också, och där packar man in hela "Intermission" som extramaterial. Bland annat.


Jo, jag tackar jag. Det där blir fint för helgen!

7 kommentarer:

  1. Jag fick hem dom i fredags förra veckan och de var trevliga. Lite tråkigt bara att "Sacred Heart" var feltryckt. Liveskivan "Intermission" låg på CD1 och "Sacred Heart" på CD2.

    SvaraRadera
  2. Fan vilket kap och köp!
    Grattis!

    SvaraRadera
  3. Jarno -> Nä? Måste kolla om det är samma på min platta. Mycket talar väl tyvärr för det, och i så fall undrar jag om man kan få det fixat.
    Var med om en liknande grej med AMORPHIS "Skyforger", som hade fel i ljudet några sekunder i en låt. Då fick man kontakta skivbolaget och så skickade de en ny CD...

    Grimgoth -> Helt klart. Amazon.co.uk!

    SvaraRadera
  4. Shit vilket kap. Det är nog köpläge trots att de finns på vinyl hemma :)

    SvaraRadera
  5. Jarno -> Mitt ex av "Sacred Heart" var rätt. Ingen förvirring av skiva ett och två. Du borde reklamera!

    SvaraRadera
  6. Då kanske mitt exemplar är värt flera tusen kronor? :o

    SvaraRadera