Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 2 april 2012

Veckans Citat: Vince Neil, Mötley Crüe

..bara för att jag är lite inne på Mötley Crüe för tillfället så tar vi ett citat från den enda riktiga frontmannen - Vince Neil. Jo, jag vet ju att Corabi hanterade micken på en platta, men för mig är inte det Mötley Crüe. Det ska vara Vince som sjunger/gastar/kraxar. Nej, han sjunger inte bra, men det är liksom i linje med musiken...


"När vi dök upp var vi mer ett gäng än ett band.
Vi söp oss fulla, tog sjukt mycket kokain och snubblade omkring i stilettklackar."

Vince Neil, Mötley Crüe

Mera Mötley? Jo, förstås "Carnival Of Sins" som just nu har sina två veckor i ljuset som den liveplatta bloggen belyser. Dessutom ska det erkännas... jag tycker fan att "Saints Of Los Angeles" är rätt så skitbra för tillfället. "Motherfucker Of The Year" är ju finfin musik på kontoret...

Funderar för övrigt på att skriva en Tvekamp mellan "Shout At The Devil" och Hardcore Superstars självbetitlade svarta platta. Vilken av dem är egentligen den bästa party-sleaze-hårdrocksplattan med svart omslag..?

1 kommentar:

  1. Ifall någon är intresserad så ligger min Mötley Crüe T-shirt från USA ute på tradera. DEN ÄR ORGINAL FRÅN 80-TALET

    Här är länken

    http://www.tradera.com/motley-crüe-tshirts-orginal-80-talet-usa-auktion_342731_153678174

    SvaraRadera