Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 21 maj 2012

Veckans Citat: Iron Maiden

 Veckans Citat är denna gång en del av en sångtext, en sådan som just nu känns rätt aktuell för undertecknad.
Vi pratar om ett utdrag från Iron Maidens "The Loneliness Of The Long Distance Runner", eposet från bandets giv från -86, "Somewhere In Time".
Varför det då?
Jo, grejen är den...jag har ju lovat att springa 500 km i år.
Det går sådär med det.
Började starkt i januari & februari, men var sjuk i stort sett hela mars... och sen rann april förbi mig bara. Har kommit igång igen nu, men det är mycket kvar.
370 km för att vara exakt.
Och jag har följt mitt eget löfte om att köpa nya skor vid 100 avklarade kilometer.
Detta är de nya racerbootsen.
Finns bara ett problem... de kräver en lite annorlunda löpstil än förr.
En som jag försöker ställa om mig till.
Och det är inte helt enkelt.
Det funkar om man springer hyggligt fort, håller man en kilometertid på snabbare än 4:30 så känns det rätt bra och ganska bekvämt, men sladdar man saktare än 4:45 så börjar det känna som om skorna motarbetar mig.
Och jag är INTE tillräckligt vältränad för att hålla så hög fart som vore bra.
Rundar milen på strax under 48 just nu.
Inte så otroligt bra, men det kommer nog snabbt att klippas ner lite om jag håller i löpandet nu.
Och det är väl bäst, med tanke på mitt löfte...!

Gäller att gnugga - och denna text beskriver det bra...

"Your heart is beating loud
and goes on getting louder
and goes on even more 'til the
Sound is ringing in your head
With every step that you tread
And every breath that you take
Determination makes you run never stop
Got to win got to run 'til you drop
Keep the pace, hold the race...

....Run on and on
Run on and on..."
Iron Maiden

Personligen försöker jag iofs att ha musik så högt att jag slipper störas av min egen ansträngda puls, men ändå... spring, vidare och vidare.... spring vidare och vidare....!

2 kommentarer:

  1. Denan bit är en av dom mer bortglömnda Maiden låtarna så det är underbart att du kastar ljus på den, det där med träningen är som det är.
    Vet inte hur ofta jag sagt den senare tiden att jag kanske borde börja också, men jag är ju ingen tränings människa och aldrig varit.
    Det är väl som mitt löfte att sluta snusa... Vi tar det som/OM det kommer. ;)
    (Hal som en ål)

    Kolla in Bara Metal som kör Topp 10 skönaste citaten från Cannibal Corpse.http://barametal.wordpress.com/2012/05/21/topp-10-skonaste-citaten-fran-cannibal-corpse/

    SvaraRadera
  2. Kontamineringen som skedde genom mitt Blog i Focus inlägg har sprider sig ännu mera..

    SvaraRadera