Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 15 juni 2012

Han är bäst!

Såhär ser han ut - han som enligt Metalbloggens läsare är bäst i världen på att spela gitarr och sjunga samtidigt! (Bilden är stulen från R2's Facebook, från spelningen i Norge ganska nyss... jag antar att jag kommer att få betala royalties en masse nu...)

James Hetfield, Metallica!

Omröstningen visade sig faktiskt bli ganska jämn.
Såhär landade vi:

James Hetfield (Metallica): 7/39
Mikael Åkerfeldt (Opeth): 6/39
Dave Mustaine (Megadeth): 5/39
Nergal (Behemoth): 5/39

Resterande mellan 0 och 3 röster (hela listan här), och mest kanske jag egentligen grämer mig för en del av de namn jag missade.
Zakk Wylde, Paul Stanley, Blackie Lawless eller herr Cavalera, någon?
Det är ju så man skäms lite. De namnen borde jag kommit på.
En som inte behöver skämmas dock, det är ju Hetfield.
Snyggt jobbat!

9 kommentarer:

  1. ja jag tyckte att jag kände igen bilden i omröstningsinlägget :)Det är okej att sno den, för den här gången ;) Jag är såklart nöjd med resultatet av omröstningen, även då jag röstade på Mustaine... Se han live, sjunga och lira det han lirar samtidigt, gör att jag bara står och gapar som ett fån.

    SvaraRadera
  2. Såklart du är nöjd. Bra bild också. Kommer som sagt att kosta mig. Maltdryck, gissar jag... :)

    Missa förresten inte uppföljningen, omröstningen om vem som är bäst basist/sångare. Pågår nu!

    SvaraRadera
  3. Tycker det är lite synd att han vann, men men.
    Och om man ska säga att du glömde så glömde du väl även Danko Jones och sen kan listan göras längre?!

    Bra uppföljare med och som det ser ut nu lär ju Lemmy vinna. :)

    SvaraRadera
  4. VAR ÄR GEDDY LEE!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! :O

    Kul att James vann. När du sedan tar hand om trummis och sång så finns det väl egentligen bara tre val om man ska vara inom rock. Phil Collins (Genesis), Levon Helm (The Band) och vinnaren Chris Reifert (Autopsy). :)

    SvaraRadera
  5. Kanske ska informera om att jag i den här omgången röstar på Doug Pinnick från King's X. Fantastisk sångare och säkert lika bra basist. :)

    SvaraRadera
  6. James är väl ok antar jag. Bäst i Metallica iaf, vilket alltid är något.

    Nä nu blir det att rösta på bassist. Och jag väljer nog Unleashed-Johnny. Men jag håller med Jarno, var är Geddy!?!?!

    SvaraRadera
  7. Kära Jarno & Christofer, allt är egentligen ert fel. Att man inte kan lita på mig, det är allmänt känt - men det är ju därför sådana som ni ska läsa mina tankar och sen säga "öh, vänta nu, du har glömt Rush-Geddy".
    Jag menar, jag har intervjuat Zakk Wylde och anser att Blackies alster "The Crimson Idol" är topp tre genom tiderna när det gäller konceptskivor.
    Hjälpte det?
    Nej.
    Jag glömde båda när det var dags. Skämmes!

    Skämt åsido, jag är inget stort Rush-fan, men nog borde jag kommit ihåg Geddy Lee. Sorry för det -och tyvärr är det med Blogger fett kört att revidera deltagarna sedan omröstningen väl är publicerad.
    Finns bara en sak att göra framledes.
    Ni får bli bättre på att läsa tankar!

    SvaraRadera
  8. Du hade kunnat reparera skadan med Blackie då han ju faktiskt spelade bas på de två första WASP-skivorna. ;)

    Själv är jag löjligt förtjust i Rush. :)

    SvaraRadera
  9. Gillar nästan alla som nämnts, men han är en värdig vinnare ändå.

    SvaraRadera