Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 11 juni 2012

Veckans Citat: Peter Steel, Type O Negative

Type O Negatives karismatiske frontman Peter Steel finns inte i livet mer.
Han lämnade oss för en tid sedan, men bandets prestationer finns förstås kvar.
Själv har jag ett förhållande till dem som är tveeggat. Jag gillar mycket av det man gjort, men tycker samtidigt att det skulle kunna ha kunnat blivit... ja... ännu bättre, på något sätt.
Nåväl.
Karl'n lämnar en hel del roliga finurligheter efer sig dessutom.
Som Veckans Citat den här veckan (ja, och faktiskt också förra gången han medverkade).

"Jag brukade springa 8 kilometer var och varannan dag, vilket fungerade ett tag.
Problemet var att jag fick umgås med mina egna tankar i förtio minuter utan någon annan stimulans, och jag stod inte ut med vad jag tänkte."
Peter Steele, Type O Negative

Motsatsen till vad jag tycker om löpning då.
Att det faktiskt är bra att man får de där minuterna med sig själv.
Just nu ca 300 kilometer kvar till mål. Det rullar hyggligt, faktiskt, och ser ut som om jag kommer att vara på ungefär halva sträckan (250 km) vid halva året passerat....

2 kommentarer:

  1. Jag håller med i dina tankar om TON. Vissa saker dom gjort var otroligt bra, och Steeles röst stundtals otroligt (frugan beundrade även andra aspekter av honom :)). Men överlag hade det kunnat gjorts så mycket bättre.

    Woods of Ypres var i mina ögon en riktigt lovande tronföljare, men deras sångare dog ju lite opassligt han också.

    SvaraRadera
  2. Spader Ess -> Märkligt va? Det där med att det finns band som man liksom hade ÄNNU MER i sig, som kunde blivit ÄNNU STÖRRE och bättre.
    Fler såna, förresten?

    SvaraRadera