Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 27 juli 2012

Arch Enemy Chaos Legion IPA

Återigen är det Brew Dog som är bryggeriet i fokus denna fredag, denna gång med sin IPA Chaos Theory. "Predictibly Random IPA", som de själva kallar det, och givetvis är ordet "Chaos" ett ord som gör att man kan koppla det till massor av skivor. Fundera ett tag på Sepulturas "Chaos A.D", men till slut så valde jag Arch Enemy "Khaos Legions", helt enkelt för att jag gillar att länka till gamla recensioner.
Så då gör vi det.
Den recensionen finns här, och om den skivan kan man väl sammanfattningsvis säga att det är en bra skiva, men den förändrar knappast livet för någon.
Precis som denna öl, möjligtvis med undantag för att den är tappad på brutala 7m1% och att det nöjligtvis skulle kunna tippa någon över kanten.
Smakmässigt följer det dock skivan väl.
Bra, men inte ditt livs höjdpunkt.
Den är rätt mörk för att vara en IPA, och faktiskt nästan mer besk än humlig, tycker jag. Udda sak, och det vanliga inslaget av blommig doft och smak finns inte riktigt.
Själva skriver de dock såhär om den: Nja... liiiiite överskattat, tycker jag nog. Brew Dog gör bra grejor, men detta är inte det bästa de åstadkommit. Tycker jag då.
Men det funkar ju en fredag. Och skivan var ju bra. Dessutom får jag avsluta med ännu en länk, till bilder och recension av när just Arch Enemy spelade live på Tyrol häromsistens.
Hepp!
Den mest underskattade bedriften från 1900-talets vetenskap. Glöm Butterfly Effect, tänk på Brewdog Effect. Underneath the random behaviour is à sense of order and pattern. In this world of order, Chaos Rules.

2 kommentarer:

  1. Asch, du skulle ju ha valt Chaos A.D. Lite besviken blir jag allt. ;)
    Annars så håller jag med dig om Brewdogs Chaos Theory, inget speciellt alls.

    SvaraRadera
  2. :-) Tja, "Chaos .A.D" är onekligen en bättre skiva, men vafasen...ibland blir det så. Bloggen lider helt enkelt av att vara för ung. Skulle startat den runt -75 (senast) egentligen. Då hade man haft legendariska plattor att länka till!!

    SvaraRadera