Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 13 september 2012

Omröstning, Hårdrockskväll 2013!

Dra mig baklänges - men imorgon är det dags igen!
Nä, inte för själva Hårdrockskvällen. Den går ju som vanligt av stapeln på Trettondagsafton (mer om det konceptet här) som vanligt, men väl för omröstningen av kategorierna.
i år tar vi det på Gröna Lund, före Opeths spelning på samma plats.
Trevligt.
Dels får man återse stora delar av detta gäng, och dels får man chansen att dricka lite överprisad öl.

Som vanligt har man tio poäng att fördela som man vill, positivt eller negativt, allt på de totalt 46 kategorier som finns röstbara. Inga repriser i stort sett, bara nya avdelningar.
Som vanligt lär en del bränna alla sina tio poäng poäng kategori, medan någon annan använder fem minus som veto och en tredje fördelar tio poäng på tio kategorier.
Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra, men lockas mest av följande alternativ:

Bästa Soundtrack
Bästa Extraknäck/Gästspel
Underbart är kort (max 2,5 minut)
Bästa Bilmusik
Bästa Pudelrock
Bästa Skandinaviska (ej svenska) akt
Bästa Amerikanska akt
Bästa Liveupplevelse
Bästa Trumspel
Kvinnlig Fägring (band med tjej i sättningen)
Fulaste Omslag
Band som borde vara större

Blir inte helt lätt att fördela poängen faktiskt. Ska man satsa på att verkligen få med någon av dem, fördela det hela jämnt - eller inte rösta på någon av dem utan se till att vi slipper Bästa instrumentala? Klurigheter, men senast ikväll ska jag skriva klart min lapp med rösterna.
...och, som vanligt, det är sju kategorier som ska röstas fram. Den åttonde och sista är stående Bäst Just Nu.
Pepp!

...till sist - du som väntar på "Så slutar Elitserien", appropå att det är nedsläpp ikväll... du får detta år vänta förgäves. Jag ger mig inte in i gissningsleken med tanke på hur osäker NHL-cirkusen är detta år.
Låt oss nöja oss med detta: AIK, Rögle, Timrå och Växjö kommer att tampas i botten, närmaste lag ovan blir MoDo och Frölunda (som jag trpr kommer ha målvaktsproblem om nu inte Henke Lundqvist helt plötsligt ska spela, för då går ju det tipset helt år helvete...).

Luleå blir lika tråkiga som ifjol och kan därmed vinna serien.
SM-guldet går till Färjestad. OM det nu inte är NHL-lockout. Då vet man aldrig.
Jag kommer följa det hela med spänning, förstås, och heja på världens bästa förlorare: Skellefteå AIK.
Som vanligt!

2 kommentarer:

  1. Nu vet jag inte vad det andra är för kategorier och huruvida alla kategorier bara gäller året som gått, men Kvinnlig fägrings kategorin kan vara en stark kategori då det finns en del starka contenders där. Både Historiskt och för året.
    Dessutom är ni ju en ganska homogen herrklubb, så jag misstänker att Kvinnlig Fägring kan stå högt på listan bara därför. :-)

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att det klarnar upp lite, annars är risken att det blir extra blött ikväll!

    SvaraRadera