Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 17 september 2012

Veckans Citat: Marduk

Veckans Citat kommer denna gång från innerkonvolutet till en skiva.
Det är Norrköpings Marduk som alltid ger köparen en fullständigt genomtänkt och påkostad historia - bildspråk, texter, glättigt papper ger en fin upplevelse tycker jag. Och, mina vänner, en sådan total enhet gynnar skivköpandet. Det är skillnad på att äga en sån sak och att besitta en elektronisk fil i datorn.
Dessutom har bandet en fin form, jag anser att de senaste tre plattorna "Rom 5:12", "Wormwood" samt "Serpent Sermon" är riktigt bra.
Denna gång hämtar vi citatet från "Wormwood" (som väl har hämtat detta i sin tur, gissningsvis är det bibeln som är avsändare....):

"And the third angel sounded,
and there fell a great star from heaven,
 burning as it were a lamp,
and it fell upon a third part of the rivers,
and upon the fountains of waters.
And the name of the star is called: Wormwood"
Marduk

Fint så. Låt oss spela lite Marduk idag också. Jag tänker köra just "Wormwood", och främst låten med det tuffaste namnet (inte bästa på plattan dock): "Chorus Of Cracking Neck"!

4 kommentarer:

  1. Gillar mer Marduk på dom tidigare plattorna när alla låtar var bra, nu tycker jag det finns bara några instaka på varje ny platta om ens det.

    SvaraRadera
  2. Håller nog med Grimgoth där. De gamla plattorna är en klass för sig, även om jag tycker att både World funeral och Plague angel är sjukt bra. De senaste tre verken får nöja sig med ett "okej".

    SvaraRadera
  3. Oh! Det var ett tag sedan man lyssna på Marduk, en och annan låt brukar smyga sig in på förfest listan. Asnice att tagga till! Nu förtiden blir det dock mest att sitta och gamea till...

    SvaraRadera