Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 17 oktober 2012

Krossa spargrisen!

Ojoj. jag har ju ett vad med min hustru, ett vad som går ut på om antalet nya skivor blir fler eller färre än 100 på ett års sikt. Förra året förlorade (det landade på 114), och det ser faktiskt inte helt ljust ut denna gång heller. Inför oktober stod räknaren på 80, och det kan ju tyckas lugnt.
Till man kollar vad som finns i pipen den närmsta tiden.
Då inser man inte bara att det ser kört ut avseende mitt vad, utan även att det är dags att knäcka spargrisen.
Eller vad tänker ni om denna räcka plattor?







Topp till botten: 
Black Country Communion
God Seed
Graveyard
Khoma
Propagandhi
The Sword
Tiamat
...och då har jag inte ens kommenterat Enslaved, Coheed And Cambria och en hel drös fler intressanta släpp.
Nä.
Det blir nog ingen seger i år heller, jag gissar att min bättre hälft kommer att ta hem vadet denna gång också. Om jag nu har råd att handla alla skivor jag vill ha...

8 kommentarer:

  1. Jo, det är ruggigt med bra musik just nu. Fast man kan ju inte klaga, utom när man skall lätta på lädret. :-)

    SvaraRadera
  2. Det gäller att handla upp pengarna innan dom tar slut. Själv har jag bara köpt ca 50 skivor i år, brukar som du ligga runt 100 annars. Får skylla på att pappaledighet kostar.

    SvaraRadera
  3. Du kommer att förlora stort min vän :) Själv har jag inte ens vågat räkna, men ligger säkert i samma antal som du.

    SvaraRadera
  4. Du borde ta kort på din totala skivsamling, borde vara en hel del nu?!

    SvaraRadera
  5. glöm inte sabaton s senaste platta
    riktigt bra CD

    SvaraRadera
  6. Gäddan-> Mja... Sabathon är inte riktigt min grej faktiskt. Har aldrig fastnat för dem...

    Grimgoth -> Ja, kanske jag borde. Så stor är den inte. Kanske en 1000-1300 plattor uppställda i hyllan, och så ett par hundra utan jewelcase. Finns värre samlare... :)

    Stones -> på tal om samlare... hehehe.. du har nog rätt. Jag kommer förlora. Men du vet, man ska inte kasta varma strykjärn när man sitter i en igloo. Jag tror du är värre!

    SvaraRadera
  7. Stones och Cheif rebel kan ni inte ha en tvekamp
    ang skivsamlingar

    Skulle vara roligt att se

    SvaraRadera
  8. Ooooooooooh....! Alltså, grundtanken är bra. Tyvärr skulle den gode Stones vinna ganska så jäkla plättlätt eftersom han är snäppet värre än undertecknad.
    Men ändå. Det tål verkligen att tänkas på. Hän kvar så får vi se!

    SvaraRadera