Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 8 oktober 2012

Veckans Citat: Lars Ulrich, Metallica

Lars Ulrich (killen på bilden ovan, han med högt hårfäste och solglasögon. Nej, inte han till höger, han på vänstra sidan), trummis i Metallica har numera sina glansdagar bakom sig. I alla fall i egenskap som trummis, till och med mina vänner som åker runt i Europa för att se bandet börjar klaga lite på smattrandet i exempelvis "One".
Det är som det är md det, den lille dansken har ändå varit med i världens största (?) hårdrocksband i mer än 30 år, och det måste ju räknas till något.
Men - när är det dags att sluta då?
Inget vet förstås, men än de själva. Så länge de tycker det är kul kommer de nog att köra på (och dessutom ska det väl komma lite "reunion"-grejor eftersom de saknar att vara på scen), och jag tror nog att det kommer minst en platta till.
Man slutar liksom inte med "LuLu" som sista kapitel...

Nåväl. Veckans Citat kommer från just Lars Ulrich, och handlar om karriärens slut.

"Metallica är det enda bandet jag arit i.
När det är över kommer jag nog inte att sätta in en annons i tidningen med texten:
"Korkad trummis säker korkade människor att spela med".
Metllica är det som gäller, och när bandet lägger, då lägger jag också av."
Lars Ulrich, Metallica

Hehehe... självironi? I like!
(och nu säger du säkert att det sista som bandet gjorde egentligen var "Beyond Magnetic", men det tycker jag är lite lögn... det var ju gammal skåpmat...).
Nå, en till "riktig" platta med Metallica vore kul tycker jag.
Det ger ju massor att prata om, oavsett vad man tycker om bandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar