Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 22 oktober 2012

Veckans Citat: Ted Nugent

Hm. Nu undrar du kanske om Metalbloggen slagit slint?
Ted Nugent som Veckans Citat, är inte han lite.. ja... koko?

Absolut.
För det första, det är en artist jag aldrif lyssnat på eller bytt mig om. Den enda skiva/låt jag överhuvudtaget har koll på är den som finns ovan. "Cat Scratch Fever". Rätt kass låt, men den vet jag i alla fall att han står bakom. Jag har en bok med rock'n'roll-stjärnors citat, och i den förekommer han väldigt frekvent, med det ena uttalandet mer galet än det andra. Det är historier om att vapen är bra för dig, det bästa sättet att skydda ett djur är att börja äta så många att det blir utrotningshotat (!) och annat.
Det är alltså första gången han medverkar i Veckans Citat, och det blir med ett av de mer genomtänkta från hans läppar. För vad det nu är värt.

"Frigående höns är en myt. Dom är inte fria. Och dom går ingenstans.
Dom är tillfångatagna. Vissa mår bara sämre i dödens väntrum än andra."
Ted Nugent

Och, nu till det egentlige huvudanledningen till att jag vill ha med karl'n.
Jag vill nämligen veta om det egentligen finns någon av er läsare som lyssnat/lyssnar på honom, och om han fortfarande är igång?

2 kommentarer:

  1. Precis som du är det bara ovanstående skiva som funnits i min skivsamling och från den är det bara just Cat Scratch som jag överhuvudtaget kommer ihåg.

    Han är lite för mig som Kid Rock. Fattar inte riktigt varför han är så stor i USA?

    SvaraRadera
  2. På första frågan svara jag ja och på den andra svarar jag ja.

    Spader Ess: jag säger som Stenmark; "det är int´ lönt å förklara för som som int´ begrip. Kolla min blogg för mer Uncle Ted.

    SvaraRadera