Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 1 december 2012

Recencioner Tiamat, Soundgarden och Vivid Remorse...

 Såhär ser de ut, denna månads skörd på recensionsfronten avseende mina åtaganden för Werock.

Ja, vi pratar om två stycken legender, Soundgarden som återvänder med "King Animal" och svenska Tiamat som också är tillbaka (om än inte efter lika lång tids frånvaro som sina amerikanska kollegor) med "The Scarred People".
Två stycken rätt stora besvikelser på det hela taget, om jag ska vara ärlig.
Till det läggs spanska Vivid Remorse, med sin thrash som är allt ifrån egen.
På dte hela en rätt medioker månad avseende mina recensioner, helt enkelt. Det är tur att du kan få alternativ. Propagandhi, Year Of The Goat och Aeon till exempel. Tunga och bra namn. Dessutom ny omröstning om den bästa debuten för året samt intervju med Deathening, Jodå, det är på Werock det händer den här lördagen, den första i december! 


3 kommentarer:

  1. Nja, omröstningen om bästa svenska debut har vi efter nyår på WeRock. Och DEATHENING är förra årets segrare!

    Däremot kommer det nu i december en omröstning om bästa nordiska debut (utom Sverige). Nomineringar till denna omröstning mottages gärna på kontakt@werock.se eller på WeRocks facebook!

    SvaraRadera
  2. Oj. Fel fel fel, sa Brasse?!
    Nå, det står iofs inte att det är en omröstning om en svensk debut....men inte heller att det är skandinavisk debut. Alltså - snurrigt.
    Tack för att du redde ut det! :-)

    SvaraRadera
  3. Tyckte att soundgardens nya var bra men inte i närheten av deras tidigare alster. Frågan jag ställer mig när jag hör king animal är om Matt Cameon skrivit mycket då jag ibland får lite PJ vibbar.

    SvaraRadera