Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 17 december 2012

Veckans Citat: Glenn Hughes

Okej, nästa vecka är det julafton på måndag.
Det betyder att Veckans Citat tar puknt här, i alla fall för denna säsong.
Blir det någon mer säsong, efter nyår?
Jag vet inte. Vi får se.
Med tanke på tankarna om Remasters och Live! så förstår du att det är dags att förnya och förändra lite, och kanske blir det så att Veckans Citat stryker på foten. We'll see.
Hur som helst, vi avslutar med ett citat som anstryker till just julafton.
Då föddes ju Snickar'n, enligt boken.
I tidigare fall har Metalbloggen bjudit på en och annan blasfemisk Tvekamp på just julafton, men så blir det nog inte i år.
Istället får Glenn Hughes sätta punkt.

"Jag kallar det inte religion.
Jag kallar det medveten kontakt med min Högre Makt.
Jag väljer däremot att kalla honom Gud.
Jag brukade kalla honom Glenn, men det gjorde honom bara förbannad".
Glenn Hughes

Fint så. Även en gammal missbrukare med fantastisk röst och sväng i basfingrarna kunde visst hitta Gud så småningom, och det tycker jag är lite mysigt.
Ett bra sätt att avsluta Veckans Citat 2012!

1 kommentar:

  1. Underbart avsluts citat, tycker du ska fortsätta med denna grej!

    SvaraRadera