Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 14 februari 2013

Ofta vs bra

Hardcore Superstar släpper nytt.
Igen.
"C'mon Take On Me" blir gruppens femte fullängdare sen den självbetitlade omstarten 2005, och det gör mig både imponerad och lite tveksam.
Bandet levererar skrämmande hög nivå med tanke på hur ofta man klämmer ur sig en ny skiva, men samtidigt har jag på senare tid fått känslan av att det egentligen är lite för ofta man gör just det.
Klämmer ur sig en ny platta.
Det hinner inte mogna emellan.
Lite som Jorn.
Herr Lande är extremt produktiv, men jag är verkligen inte säker på att det blir bra alla gånger. Ibland hade det nog inte varit så dumt att fundera på om alla låtar verkligen platsar på skivan, istället för att rusa mot release.
Det är en sida av saken.
Å andra sidan vet man ju att när band som KISS och Whitesnake skapade sina klassiska alster när det väl begav sig så laddade man ju upp två skivor per år, typ.
Lite som Black Country Communion gör nu då. Med hög kvalitet hela vägen.
Ändå...
..hur länge kan man hålla i det?
Ofta eller bra?
Ofta och bra?
Ofta = bra?
Det där kan man fundera på. 
Jag vet inte om det finns ett motsatsförhållande, eller om det till och med kan vara bra att en grupp är aktiv. Jag vet bara att jag i Hardcore Superstars fall har börjat reflektera över det.
Lite som med den här bloggen, kan man nästan säga.
Ofta eller bra?
Ofta och bra?
Ofta = bra?

Det känns som en relevant fundering här med.
Min tanke detta år har varit att hellre skriva om något läsvärt och i så fall lite längre snarare än att skriva ofta. Metalbloggen 2.0, no filler only killers, liksom....
...men det går väl sådär med det, i ärlighetens namn.
Visst, Besatt-serien är ett bra exempel, och Citatet har utvecklats en hel del, men just nu kommer det ändå upp saker i stort varje dag.
Det blir stundtals på bekostnad av längre artiklar.
Bland annat ligger jag och småtuggar i bakgrunden med en Tvekamp (inspirerad av ett Facebookinlägg från Jarno) samt min liggande utmaning på bokstaven R i Record Madness.
Och kanske borde jag bara skriva på dem istället för ett sånt här inlägg?!

Ofta eller bra?
Ofta och bra?
Ofta = bra?

Hur som helst.. i väntan på det så kan den uppmärksamme se att det nu finns möjlighet att "pluss-etta" denna lilla blogg, om man nu tycker att den är bra.
Det kanske är kul.
Annars kan det vara värt att veta att denna blogg ingår som material i en forskning också.
Den räknas som vanligt folk, typ, och man är intresserad av hur lingvistiken fungerar, om jag förstår det rätt. Räknar vanligaste ord och sånt.
Mindre kul är däremot antalet spam-kommentarer.
Jag försöker rensa dem, men det är inte alltid jag ser dem.
Med andra ord, ser du en kommentar från en anonym användare som raderast är det inte censur utan ett spam som blivit borttaget...och, för the love of satan, om du ser ett kryptisk svar från någon anonym och som avslutas med en länk du tycker ser skeptisk ut... klicka inte på den!

3 kommentarer:

  1. Svårt det där, särskilt nu i tider när det är så lätt att knåpa ihop något. Även om en låt inte är ett mästerverk så kan den ju ha en viss berättigande. Alternativet kanske vore kanske att släppa lite limited EP:s emellanåt...

    Tycker att både ofta och kvalitet är roligast. :-) Tycker som sagt att kvaliteten på dina artiklar och serier ökat, men samtidigt finns det en charm i lite mindre alster med.
    Själv har jag nog inte hittat (eller inte börjat leta efter) mitt "format". Blir en hel del kortisar om allt möjligt. Just nu känner jag att så fort jag försöker mig på något längre så tenderar jag att tappa fokus.

    Jag tycker att Jarmos projekt Låtsnacket (som du deltar i). Det är en skön blandning. Artiklarna blir ofta korta och kärnfulla, samtidigt som dom kommer ganska ofta när det väl sätter igång. Dock inser man ju att det ligger en hel del arbete bakom ändå.

    SvaraRadera
  2. Du kan begära att få mejl på alla kommentarer, då ser du även när det är spam. Jag tycker blogspots spamfilter fungerat ganska bra sedan det sattes igång och fram till nu, men senaste tiden har även min blogg drabbats av en del spam som slunkit igenom filtret.

    SvaraRadera
  3. Spader Ess -> Oj. Tack för de fina orden!

    Kim -> Yes, då har jag ställt in det. Håller ned om att det generellt funkar rätt bra, men jag har sett att det på sista tiden slunkit igenom lite....och eftersom det brukar funka så bra så är jag inte säker på att jag gångar just alla som råkar slinka igenom...

    SvaraRadera