Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 25 september 2013

NP: Pantera. Gaddämmit!

 
 
 
...vete fan varför, men av någon anledning är jag den senaste tiden helt insnöad på Pantera.
De fyra skivorna du ser ovan.
Vilken jävla svit!
"Cowboys From Hell". "Vulgar Display OF Power". "Far Beyond Driven". "The Great Southern Trendkill".
Ruggig svit, och det är inte många band som klarar av att rapa upp en radda om fyra plattor på raken som står sig gentemot den raden av riff.
Bra skit, och det är ju som vanligt tveeggat.
Kul att lyssna på, men det tar också en del fokus från min lista.
Den med band och skivor att kolla upp.
Jag jobbar lite så.
Skriver på en lista i telefonen när jag springer på en platta som verkar intressant, kollar den sedan vid tillfälle och beslutar därefter om skivan i fråga ska föras över till "att köpa"-listan.
Just nu är den där listan med band att kolla riktigt lång...
...och som ett exempel kan jag säga att jag är lite sur över alla hyllningar som Windhand har dragit ner med sin andra platta "Soma" (fantastiskt omslag by the way).
 
Anledningen?
Jag har haft den självbetitlade debuten som en av de skivorna jag vacklat om ifall de ska ingå i "hemliga projektet" inför Veckans Tips vårsäsongen 2014 eller inte.
Nu ska den inte det.
Windhand är inte hemliga alls längre... (men just den första skivan, den lila och svarta ovan, är ett bra exempel på vad som kan tänkas dyka upp i hemliga listan)

Då kan man tjura över att guldkornen avslöjas med Pantera.
Bra musik att tjura till överlag, faktiskt...!

1 kommentar:

  1. Fyra svinbra (sveiiiinbra!) skivor. Framförallt dom två första som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. R.I.P Dimebag som togs ifrån oss alldeles för tidigt.

    SvaraRadera