Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 2 december 2013

Werockrecension av Red Fang - och några fler!

Månadsskifte igår, men eftersom det var söndag så hade Citatet förkörsrätt.
Dessutom var jag rätt avloggad, kollade fasen ingenting online.
Det gör ju att måndagen får börja ganska konkret - det har varit månadsskifte, och det märks även på Werock-skribenterna att fokus just nu nog mest ligger på att försöka sammanfatta året snarare än att kolla in och recensera nya alster.
Ganska få recensioner, totalt bara fyra stycken.
Kollegorna bidrar med Netherbird, Mael Mortha och Pestilience, medan jag för egen del till slut sätter ner fötterna om Red Fangs tredje giv "Whales And Leeches".
Jag har verkligen våndats för den recensionen, eftersom jag inte haft speciellt enkelt att bestämma mig helt. Jag vill att den ska vara bättre än vad jag tycker att den egentligen är.
Och ändå har den av årets bästa låtar, "Dawn Rising".
Jäkla märkligt.

Hur som helst, december nu, så snart ska det börjas med listor och sammanfattningar och grejer. Till dess kan du ju alltid glida in och kolla in thething när det gäller den saken.
Metal Bastards Topp 30 år 2013, med en rätt oväntad toppduo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar